DIGITÁLIS AUTONÓMIA TÁMOGATÁS AZ AUTIZMUS SPEKTRUMON

A „Digitális Autonómia Támogatás az Autizmus spektrumon (DATA) és inkluzív pedagógiai módszertanok” kutatási projekt az Eötvös Loránd Tudományegyetemen valósul meg. 

A TÁRSADALMI PROBLÉMA AZONOSÍTÁSA

Az eltérő fejlődésű emberek társadalmi inklúziójának támogatása globális cél, és bizonyítottan előnyökkel jár minden résztvevő és a társadalom egésze számára. Ezzel összefüggésben, az eltérő fejlődésű gyermekek iskolai és társadalmi inklúziója hazai és globális fókusz a neveléstudományban is. Az inklúzió támogatása az önállóság támogatásán keresztül jelentős életminőség- és fejlődési perspektíva javulást hoz nem csak az érintett gyermekeknek, de családtagjaiknak, pedagógusaiknak is.

A KUTATÁS VÁRHATÓ TÁRSADALMI/GAZDASÁGI/ KÖRNYEZETI HASZNOSULÁSA

A téma mind a hazai, mind a nemzetközi terepen erősen releváns, az autizmussal élő gyermekek iskolai és társadalmi inklúziója globális fókusz, amelynek megvalósítása jelentős életminőség- és fejlődési perspektíva javulást hoz nem csak az érintett gyermekeknek, de családtagjaiknak, pedagógusaiknak s tágabb környezet számára is. Az elkészítendő anyagok közvetlenül szolgálják a társadalmi inklúziót. Egyrészt ezekre építkezve a későbbiekben számos újabb kontextusra (például speciális oktatási környezetek, közszolgáltatások igénybevétele) adaptálható módszertanok készülhetnének, másrészt a nemzetköziesítés földrajzi és kulturális expanziót (és későbbiekben adaptációt) is jelent.

KAPCSOLAT

Szekeres Ágota egyetemi docens (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar)
E-mail
MTMT

A projektről készített korábbi interjú itt olvasható.